Posts

Showing posts with the label makan-makan

KIMCHI...!

Image
bak kata orang-orang... bkn yg kt sawah tu, okkeh! makanan melambangkan budaya. dan budaya korea itu tak sah tanpa adanya KIMCHI! dan, the most famous kimchi of all is NAPA CABBAGE KIMCHI. dan, bg sesape yg slalu tgk drama korea.. yg skarang ni da melambak di pasaran tvi, online, black and white market.. kimchi is a must for a korean apart from their love towards rice. oh, my... we also love rice! tetibe la plak kn. haha, so ak pn dgn rajinnya men'goggle' and me'nube'kan diri utk mncri recipe kimchi yg pling kacang. then, ak pn ote2 le skit mengikut tekak ak. and the result.... ta ta TARA! the final result. pandangan atas...~ bahan-bahannya: 1. napa cabbage atau bhse senangnya, kubis cina. (1/4) 2. sebuku bawang putih. 3. tomato (1 biji) -this will make the kimchi less spicy. 4. lada benggala (1 biji) 5. serbuk cili (sesuke ati) 6. cili flakes. 7. garam the most important ingredient. methodology: 1. basuh bersih2 kubis cina anda dengan air secukupnya. ambik garam (gara...

susu kegemaran saaye..~

susu strawberi sedap, susu strawberi enak... you have straw in your berries, and you're here in my susu.. susu strawberi, JJANG! [minum susu strawberi smbil lyn facebook, dn yg sewktu dgnnya...haish, ble nk start stadi??]

Puhaha... puas ati!

smlm, puas ati giler...~ aku jumpe mi kari yg mmg ngam masuk ngn taste ak!! ngahaha.. HEBAT ! dengan kuah kari'ye yang 'lembut' sje, bak kte org putih.. mild~ ditambah dengan kerang kegemaranku setiga empat bijik ketul di situ, dengan lagi.. ke'mambang'an tauhu di dalam mangkuk putih yg BESAU, bersama.. wantan 2 keping yang berharga 2 hinggit, disertai... taugeh rangup, kriuk kriuk diperahi limau sambal sama sambal udang kering~ ngehaha, terlepas suda gian nk mkn mi kari kuah enak! tambah pulak dgn hirupan segar air mangga dr mesin dispenser.. PUAS ATI!! [pasni, nk cukai mi kari cik Gendut di rumah pulak] msk mkn sndri mne nk 'heaven'... ye tak?? hahahahahahahaha p/s: fotoku bersama mi kari hebat itu ade bersama miss sizzling suzai lg la...taley nk upload lg~

bebola sotong

Image
situasi: balik dr kelas, dr jaoh aku nmpak seorg gadis berjalan layu. nmpk sgt letih dan memenatkan. itu bru ak yg nmpk, tah ape yg die rse time tu... aku pn dgn x malu lg segan, tego la die. haha... x bereaksi sungguh respon yg diberi! x mnjdi sungguh terjahan yg aku lakukan td...ceh~ si gadis layu ini rupe2'ye berpuase arini... sok da ley raye la die, abes da pose 6 die. aku?? kuang... seari pn x dpt. ingt nk pose rini, tetibe...TET!! padan muke, lelambat lg. cite punye cite.. si gadis yg sdg berpuase ini pn mencadangkan stu menu yg hebat. TAKOYAKI! haha, dalam hati ak da keciur2 da.. dap2!! setelah berpisah dgnnya di persimpangan jalan, berjumpe pula aku dgn si gadis yg lain.. si gadis berdiri (sebenarnya duduk je pn...) di atas tungganganya, lalu aku pn menegurnya. "mau kemana?" "JJ" haha, dlm hati berbunga riang... takoyaki mlm ni mmg jd rezeki aku la~ kiriman wang bertukar tangan, hati x saba menunggu temanku pulang... hahahuahahah~~~
yay..! ak memang gle ngn roti, rse'ye yg lembut, masin manis sume ade... skali bau... mau ke awan ak jd'ye!!! tp...ak x pnh wat roti hatta sekalipun dlm idup. tp...ak juga berangan mau bkak kdai roti. haha, bia bole ke awan bila-bila saya mauk! ngaaa~ pelan'ye, cuti ni saya mau wat ruti...yeay! mexican bun...roti kopi...aka ROTIBOY! wawawa, msti hebat kn lau jd??? ---> kte tggu result'ye nnti....wait ha!