Mental

Mental Illness_Arlina Banana@motifviral

Mental illness is a real struggle.
Serious.
It is indeed a serious illness.

You may look normal.
But definitely you act beyond your normal.

Sanggup ke kita
Dianggap pelik
Tak betul
Lagi teruk gila?

Ya
Kita boleh jadi gila
Tanpa depresi itu dibendung
Dan terus mencambah
Menjadi lebih besar
Dari kuasa kawalan kita
Andai bawang terus mencambah
Dan terus mengharum rendang di kuali

Kita sekarang punya medium
Yang cukup kuat
Dan cukup berpengaruh
Media social
FB
IG
Youtube
Cukup tu dulu
Yang menyebar kesedaran
Bahawa
Antara kita
Memang ada yang sakit
Mungkin sakit yang sikit
Yang sederhana
Atau mungkin sudah kronik

Aku masuk dalam mana
Aku pun tak tahu
Yang pasti aku memang struggle
To live
And being satisfied with what world had offer me
Aku tak mampu mimpi lebih
Untuk dapat yang lebih
Sebab aku pernah rasa menyesal
Bergantung pada yang esok
Yang mungkin ada
Tapi hanya pada yang berhak

Esok itu tetap ada
Sampai bila esok itu ada
Untuk aku
Aku pun tak tahu

Biar kini aku merangkak
Untuk bangun dari jatuh yang teruk
Aku tetap akan menongkat
Selagi dunia ada untuk aku.

#thisismysecondfall
#duniainineraka

Comments

Popular posts from this blog

Lagu mana

bocor lagi!!

...jiwa kecil beriak halus...