Saturday, December 31, 2011

James Franco in salt!




Muka beliau seperti James Franco. Makanya..



helpless, hopeless..please!




When you are alone, feeling frustrated and hopeless..
With no one to turn to,
While nothing can be change,
And while everyone seems to be no more help for you..

Remember and have a faith,
There is still 'someone' that you can hang into,
He is the one, and only.
He is always by your side..
No matter what deeds you did or did not
He is there for you.

"Ya Allah, tetapkanlah aku di jalan-Mu dengan iman dan takwa dalam menempuh kehidupan di dunia-Mu ini"
Amin.


Thursday, December 29, 2011

Kuhijrahkan doa

ok.
da lama tak tengok cerita melayu kt tv.
ok.tipu. selalu jugak la tengok. itu pun kalau aku melepak kat rumah gemoks.
tapi, semalam punya cerita..super sedey.
ok. tipu lagi. taklah super, tapi komfem sedey.

"KUHIJRAHKAN DOA"
sharul,si abang yang berjaya kaya,
dan kamarul, si adik yang tak kaya harta..namun kaya budi dan bahasanya.
si abang percaya, doanya yang tidak putus memohon itu dan ini dari Allah Ta'ala, menjadi kunci kejayaan kekayaannya masa kini.
si abang percaya, adiknya kurang berjaya kaya kerana adiknya itu kurang usaha daya dan doa'nya.

abangnya menilai kejayaan itu dari sudut kekayaan.
lalu dia sedih.
kerana:
i) adiknya itu hanya tinggal di rumah pusaka arwah ibubapa mereka,
ii) hanya mengerjakan sawah dan kebun di kampung.
mengikut abangnya, adiknya itu seperti tidak mahu berubah..berubah menjadi kaya.

oh.sedey. rupa-rupanya, adiknya itu semasa kemalangan yang membunuh ibubapa mereka turut tercedera dalam nahas terbabit. itu antara punca kamarul sukar belajar kerana sukar mengingati. namun, satu yang pasti dia ingat. Untuk membaca sekeping nota, setiap kali berdoa.
Dan, doa itu adalah untuk abangnya. Mungkin, keikhlasan doa kamarul menyumbang kepada kemakbulan doa-doa abangnya lalu menjurus kepada keberjayakayaan Shahrul.

oh.sedey.Shahrul nangis sungguh-sungguh bila dia tau hakikat itu setelah Kamarul meninggal.

"kalau abang marah, mesti abang singgah kedai mak mah beli kuey tiaw kan? abang belikan ye..adik teringin nak makan kuey tiaw mak mah"

-dialog diatas: tipikal drama melayu-
ok.sekarang saya layan "TENTANG DHIA" juga.

Monday, December 12, 2011

1 2 3.. and it's counting on and on and on.

1 2 3
berdua belum lagikan bertiga.
yang ber'satu' ini pun susah
inikan berdua lagi bertiga.

susah untuk memahami ketika ber'satu'
susah untuk memahamkan yang dua dan tiga nanti

susah itu kata sifat
sifat itu boleh berubah
moga yang susah itu
akan senang kelak

yang kelak itu masa
masa itu di luar batas ketahuan
yang tahu itu Satu
Hanya Allah yang tahu

Insya Allah, kelak itu akan menghampiri.
"Ya, Allah...permudahkanlah perjalanan hidup kami. Tetapkan kesabaran dan keikhlasan dalam sanubari kami. Hindarkan yang buruk, dekatkan yang baik lagi memberkati keatas kami"

Wednesday, December 7, 2011

Monday, December 5, 2011

Living in wonderland.


Every single creation of the world is indeed interesting.
Subhanallah..

Every single little thing graps the spirit of curiosity and understanding.
Wondering and pondering..
I keep on wondering and, still I am.

We already been familiarized with Alice.
Alice in wonderland.
But, it is our world is indeed the wonderland.
A place for all wonder to be pondered and learnt.

The knowledge and lesson learnt will never be enough for all wonders to be satisfied.
Truly,
Subhanallah..
Alhamdulillah..
Allahuakbar.. =)

[new love: Aku yang asing]


video

"aku yang asing"


video
"kotak hati"
-hujan-