Thursday, December 30, 2010

make me strong..

video

I know I’m waiting
Waiting for something
Something to happen to me
But this waiting comes with and challenges
Nothing in life is free

I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day I’ll be ok
But we’ll never know cause
That’s not the way it works

Help me find my way
My Lord show me right from wrong
Give me light make me strong
I know the road is long
Make me strong

Sometimes it just gets too much
I feel that I’ve lost touch
I know the road is long
Make me strong

I know I’m waiting
Yearning for something
Something known only to me
This waiting comes with
Trials and challenges
Life is one mystery

I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day you’ll forgive me
But we’ll never know cause
That’s not the way it works
I beg for your mercy
My Lord show me right from wrong
Give me light make me strong
I know the road is longMake me strong
Sometimes it just gets too much
I feel that I’ve lost touch
I know the road is long
Make me strong

Words: Sami Yusuf
Music: Sami Yusuf
Produced by Sami Yusuf

Monday, December 27, 2010

titipan hati

titipan hati buat yang mendengar..
bukan
meraih simpati, bukan juga untuk diempati.
cuma mengharap..
dan terus
berharap.

hari ini tidak akan menjadi semalam,
terus menghilang dan
menjauh pergi.
terus-terusan dilupai dan tidak lagi dihargai.

titipan hati ini,
buat yang mendengar.
buat mereka yang lupa
apa
itu esok.
buat mereka yang lupa apa itu harapan.
buat mereka yang lupa
apa itu keredhaan.

titipan hati ini,
buat mereka yang mendengar.


-love your life and others' too-
SPREAD THE
LOVE.

Sunday, December 26, 2010

JANIN....

***************************************************

Sepanjang menonton, tade perasaan seram melampau menyelubungi diri. Smoothnya perasaan mcm tgh tgk drama cerekarama kt TV3 gitu.. hukhuk~

Kisah ini bukan kisah kehidupan yang ideal. Realiti yang kadang-kadang pahit dan jerih itu kadang-kadang terpaksa juga kita terima dan telan, kisah ini kisah tipikal kehidupan di sebuah kampung.

Yang mana, si kaya sering menunjuk-nunjuk kekayaannya... yang lebih bernasib baik menunjuk-nunjuk kelebihannya. Haih, emas sebebat tu bukannya murah kak munah oi! baik la gne duit tu wat bli benda lain yg lebih berfaedah, bukan takat beli pasu bunga selori kt Ayer Hitam tu hah.. adoiyai~

Em, si abang Onn si Keccoh yang baru appointed jd ckgu tu pn.. x baik menunjuk2 yang kamu tu ada gaji tetap, rumah kuarters sebuah padahal kije pn x stat lagi hah. Hidup ini, tak selalunya kita di atas. yang da ada kt atas tu pn, ade lagi yg di atas dan yang lebih2 hebat darinya. bersyukur itu ubat sifat takburmu..insya Allah~

Mungkin si Esah(toyol perempuuan) ini muncul untuk menyedarkan yang manusia itu sifatnya mudah lupa... mungkin lupa pada tuhan-Nya yang Maha Agung. lupa yang sgala pujian hanya untuk-Nya, dan rezeki itu datang dari-Nya, dan segala perlindungan itu harusnya dipanjatkan kepada-Nya.

Bermula dari duit Onn dlm dompetnya yang abes disonlap Esah, membawa kepada lain-lain lagi harta benda emas intan berlian penduduk kampung yang lainnya. Esah gigih membawa hasil songlapnnya kepada tuannya -pengetua sekolah yang dipercayai penghulu dan anak-anak buahnya- setiap hari.

Dek kerana tamak haloba, pengetua tersebut naik angin sbb Esah gagal bawak pulang hasil songlapan yang banyak. hajat hati mau diseksanya Esah, namun sbbkan dah tua agaknya, tersilap langkah la pulak. satu balang yang menghalang keganasan Esah pecah, maka Esah mula makan tuan... literally!

Esah yang x bertuan, terus mengamuk... memakan hasil ternakan penduduk kampung, malah menggigit habis tangan seorang makcik yang pakai sebebat gelang seperti munah. x sah rasenya, kalo cite seram mcm ni munah terlepas kan? haha, maka esah pn turut memakan munah...literallY!

tup-tap-tup-tap... esah itu dulunya adalah anak sulung Sutera dan Hisyam yang hilang di laut. Dek kerana percaya kata-kata jahat Munah yang mengapi-apikan Sutera bahawa Hisyam mungkin bermain kayu tiga, mnyebabkan Inayah hilang di laut..
*******************************************



Masalahnya, kenapa JANIN?? Inayah tu da besau kot... lg pulak, toyol tu ley mati dengan kene cucuk ngan chopstik rambut ke?? mengikut kata penduduk kampung selepas itu..."mari kita uruskan jenazah". ait, toyol tu jd manusia kembali ke??

Persoalan tinggal persoalan, namun pengajaran juga bisa diambil di situ..

EGO ITU KADANGKALA BERBALOI UNTUK DIPERTAHANKAN... NAMUN, MARUAH DAN HARGA DIRI ITU BERBEDA DENGAN KESOMBONGAN DIRI. BERHATI-HATILAH!

wayang satu!

haha.. mlm mggu, tibe2 ade member ajak nonton!
udah lme ngak nonton deh...~
kalo ditanye, wayang ape yg keren skrg ni kmpem2 ak tatau. nga~

mmg tade ape plan nk wat, ape lg... ak pn tumpg sebadan la msuk panggung!
skali punye panjang da itu barisan.
ape le cite yg bes sgt smpai dorg baris pjg bebeno ni ha??
[cuti krismas le kkot..tmbah year end sale, alang2 abes duit shopping tgk wyg skali!]

hjt hati [lbey kpd hjt hati org yg ngajak...haha] nk tgk HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH.
skali... full da, sold!
ape brg, bes sgt ke?? haha, xdpt la nk komen sbb x dpt tiketnye.

last2, ktorg plih JANIN out of 2 filem aje yg available..


yg lain tu available gak, tp stat kol 11 lbey. nk blik kol bpe kalo gitu??
anak dare x baik blik tgh mlm... hihi~

lps bli tket, lapo la pulak...!
mkn dlu, tgk jam.. 20 mnit lg wyg nk stat! ces~
mkn ape yg ptot dgn kadar yg maksima [smpt gak songlap kentang msuk panggung!],
ktorg pn msuk panggung 5 mnit lmbt.

wyg da stat oi... pat2 amek mud, lau x rugi je~
slme 1jm setgh cite ni men, konklusinye.. ok la.
x seram dan saspen cm cite2 hantu yg len, yg asek nk wat org terkejot2 je lau tgk. meenciiii!!

Saturday, December 11, 2010

it's grey.. and it's fierce!

haha.. found it around my neighbourhood.

kucing jht kelabu yg busuk!
haha, Mak Abu the legend~

memule ak tgk kucing ni, pelik je... x pnh la plak ak nmpk kucing klabu cm gni.
nk kte comey, x jugak. muke gigih je sepanjang mse, siap cri gduh ngn
Monyet-another cat at our home- smpai dikutis2nya pale si Monyet ni. aish~

Mak Abu yang di-anti, sbb kejahatannya mengutis si Monyet.
dalam pada kne pulau, kitorg ksi jugak mkn 'cikedis' kucing tu ha.
abes mkn je, Mak Abu ni msti blah. tah spe pnye kucing da..~

mau je ak simpan, jge.. msti ank die comey nnti. haha, tade mkne'ye... yg si Monyet tu pn x terjge.

tgkkan Mak Abu ni, msti ak teringtkan Mak Itam. Kucing ktorg yg mti tgh beranak.
halohalohalo.. sedey~





MAK ITAMku sayang....~




MAK ABU org punye SAYANG...~

Friday, December 10, 2010

...jiwa kecil beriak halus...

jiwa kecil beriak halus.
mengakui dirinya romantis, namun bukan untuk umum.
mengakui jiwanya halus dan sensitif,
namun tetap juga cuba untuk kelihatan kuat.
seperti kuatnya kerikil dan batu jalanan.
batu jalanan yang barangkali membina sebuah bangunan.

itulah impiannya..
bukan untuk membina, cuma barangkali mahu menjadi yang berguna.

jiwang itu sering diutarakan padanya,
namun jiwanya tidak pernah menidakkannyya,
barangkali mengakui kemampuannya untuk menyayangi dan disayangi.

jiwang dan romantis itu subjektif dan fitrah yang disenangi..
walau hanya menurut jiwanya sendiri.

jiwa halusnya kembali beriak halus, menyelami melodi indah sebuah lagu cinta.
video

"for you it's separation, for me it's waiting"
-Kim Jae Joong, OST Sungkyunkwan scandal-